Eğitimin Amacı
Bu etkinlik ile geleceğin akademisyenlerinin yeterli araştırma projesi bilgisine sahip olmaları ayrıca Fırat Üniversitesi’nin araştırma projesi sayısı ve kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Geleceğin öğretim üyeleri olacak, yeterliliğini vermiş doktora öğrencilerinin TÜBİTAK programlarını tanımalarını, bilimsel araştırma projeleri hazırlama ve yürütme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak bu etkinliğin temel hedefini oluşturmaktır. Etkinlik ile genç araştırmacıların daha büyük bütçeli ulusal ve uluslararası araştırma projelerini (1001, 1003, Horizon 2020 vb.) hazırlama ve yürütmesine zemin oluşturulması hedeflenmektedir. . Bu etkinlik ile geleceğin akademisyenlerinin yeterli araştırma projesi bilgisine sahip olmaları ayrıca Fırat Üniversitesi’nin araştırma projesi sayısı ve kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Geleceğin öğretim üyeleri olacak, yeterliliğini vermiş doktora öğrencilerinin TÜBİTAK programlarını tanımalarını, bilimsel araştırma projeleri hazırlama ve yürütme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak bu etkinliğin temel hedefini oluşturmaktır. Eğitime 30 yeterliliğini almış doktora öğrencisi kabul edilecektir. Etkinlik ile genç araştırmacıların daha büyük bütçeli ulusal ve uluslararası araştırma projelerini (1001, 1003, Horizon 2020 vb.) hazırlama ve yürütmesine zemin oluşturulması hedeflenmektedir. Etkinlik, teorik (toplam eğitim saatinin 1/3’ü oranında) ve uygulamalı (toplam eğitim saatinin 2/3’ü oranında) derslerden oluşacaktır. Proje yönetimi ve deneyimine sahip araştırmacılar ve TÜBİTAK kapsamında kurullarda görev almış olan kişilerce sunulacak teorik ve uygulamalı derslerin, TÜBİTAK programlarına proje yazma ve yürütme sürecinin tüm aşamalarında katılımcıların yetkinliğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla, etkinlik sonunda araştırmacı ve öğrencilere aşağıda belirtilen hususlarda bilgi aktarılması amaçlanmaktadır.
1. Proje nedir ve niçin proje verilmelidir?
2. TÜBİTAK ARDEB projeleri nelerdir? Proje fikri ile proje türü seçiminde nelere dikkat edilmelidir?
3. TÜBİTAK araştırma projelerinin genel kısımları nelerdir?
4. Proje baslığı nasıl saptanır?
5. Özet ve anahtar kelimeler yazılırken nelere dikkat edilir?
6. Özgün değeri (Konunun Önemi, Projenin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu veya Hipotezi ile Amaç ve Hedefler) yazarken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
7. Yöntem yazılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
8. Araştırma olanakları ve projede kullanım amaçları nelerdir?
9. İş paketleri, iş-zaman çizelgesi ve bütçe hazırlamada nelere dikkat edilir?
10. Başarı ölçütü ve risk yönetimi nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
11. Hakem/panelistlerin projeleri değerlendirirken dikkat ettiği hususlar nelerdir?
12. Etkin proje yönetimi nasıl gerçekleştirilir?
13. Ara ve sonuç raporlarının yazımında dikkat edilecek hususlar nelerdir?
Eğitime 30 yeterliliğini almış doktora öğrencisi kabul edilecektir. Etkinliğin 1. Günü tamamen teorik programdan oluşacak ve öncelikle TÜBİTAK bünyesindeki proje türleri, içerikleri ve şartları tanıtılacak ve daha sonra ise her bir proje bileşeni eğitmenler tarafından detaylıca anlatılacaktır. Etkinliğin 2. Günü ise 6 kişilik 5 grup oluşturulacak ve her bir gruptan bir eğitmen sorumlu olarak öncelikle başarılı ve başarısız proje örneklemeleri yapacak akabinde katılımcıların varsa reddedilen TÜBİTAK projeleri veya sunulması düşünülen proje taslakları üzerinde aktif bir şekilde çalışılacaktır. Eğitmenler, proje yürütme deneyimine sahip kişilerden seçilmiş olup kendi alanları ile ilgili projelerle uygulama derslerini yapacaklardır. Üç gün sürmesi planlanan etkinlik sonucunda katılımcıların önereceği projelerin kalitesinin artması böylece ülkemizin bilimsel araştırma faaliyetlerinde daha iyi düzeye ulaştırılması hedeflenmektedir. Ayrıca yeterliliğini vermiş doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma projeleri hazırlama ve yürütme ile ilgili bilgi sahibi olmaları, gelecekte hazırlayacakları büyük bütçeli projelere (1001, 1002 ve 3501 gibi) bilimsel ve teknik yönden hazırlanmalarını sağlayacaktır.